HUR BETER SIG EN SUPPORTER?


Hur beter man sig som en supporter? Hur ska en klack vara?
Finns det bara gott i supportrar? Ut med din åsikt!
------------------------------------------------------------

Hur beter sig en supporter?
I mina ögon så ska en supporter stötta laget, i med- och motgång. Oavsett
vad så ska man finnas där vid lagets sida. Och vad menas med det då?
Jo.. För mig ska man bara finnas där i ett gottsyfte, annars har man
absolut ingenting där att göra tycker jag.

En bra supporter ska alltså bara ropa glädje ord, inga andra ord.
Den ska bara, bara heja på sitt eget lag och inte trycka ner något annat
lag. Okej, är det något idiotiskt som händer skrik "ut med han" eller vad
man nu skriker. Men inget annat! Finns ingen mening med att skrika
dumma saker. Heja på ditt lag istället!

Hur ska en klack vara?
För mig är en klack en glad grupp, där man som sagt finns med nomatterwhat.
En klack är ju full utav massa supportrar och även där lär man bete sig väl.
Varför ska man lägga ner energi på att hata ett annat lag när det man
egentligen ska göra är att heja fram sitt eget? Det förstår inte jag.
Ens lag känner ju inget större stöd utav sin klack för att klacken skriker
att den hatar de andra laget eller så.

I sånna här sporter så finns det faktiskt små barn också som är där med
sina föräldrar och ärligt så måste man tänka lite på vad man skriker.
Som för ca. två årsen när jag var på hockey så skrek en person
"gå och sätt dig negerjävel". Det finns inte på kartan i min supporter bild!
Inga sånna ord ska finnas i en klack, inga.

Finns det bara gott i supportrar?
Jag önskar att det var så, men tyvärr är det inte så i dagens samhälle.
Många har säkert hört att både djurgården och aik har fått spela
matcher utan publik. Det är väldigt tragiskt!
Nu menar jag absolut inte att det bara är dem klackerna som gör
dumma saker, för dumma saker finns i alla klacker tyvärr.

Varför tar jag upp det här ämnet?
Igår när jag kollade på hockey så skrek timrå klacken som alla
andra klackar brukar göra "hata hata hata göteborg". Vad finns
det för mening med att skrika det t.ex.? Ingen alls!
Heja fram ditt eget lag istället för att ta ut ilskan på motståndar
lagets lag/stad.

Även när jag varit på gifmatcher och andra ställen så har småa
ungar, i nio års åldern stått och skriket åt domarn typ "dra åt helvete".
Och vart lär dem sig det? Jo, utav dem andra supportrarna.

Vad leder detta till?
Det som händer när folk beter sig såhär, slåss och sånt det är att
det är laget som får betala skiten. Dem får sota! Man tycker inte
om dem lagen sen när deras supportrar håller på som dem gör.
Det är helt enkelt synd om laget. Dem får ta skiten!
Ibland får dem böta, dem får spela utan publik. ja, altt går helt
enkelt ut över laget. tyvärr!

Kommentarer
Postat av: jennifer

sv;

tackar!=)



så fin header du har! Och fortsätt gärna att kommentera bloggen, det gläder :)

2010-09-18 @ 19:38:49
URL: http://jenniferodders.devote.se
Postat av: Bells

Bra att du håller med, det borde de flesta göra! :D För jag har läst så många bloggar där man SER och där man kan genomskåda att det egentligen inte är ens egen åsikt! Sånt är bara tråkigt att läsa... /:

2010-09-18 @ 21:08:28
URL: http://bellsb.blogg.se/
Postat av: elie

Nu är vinnaren av dagens blogg uppe gå in och kolla om det var du som vann :)

2010-09-19 @ 10:18:50
URL: http://elie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÄLSKA GNAGET!!!! (L) :D

2010-09-19 @ 19:59:43
URL: http://eelinoolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0