VAD ÄR KÄRLEK?


Hur ska kärlek kännas, vad är kärlek egentligen?
Finns det en för alla eller tror du helt enkelt inte på ödet?
Beskriv vad kärlek är för just dig!
----------------------------------------------

Vad är kärlek för mig?
För mig är kärlek någonting bra, något som man blir varm i kroppen
utav, något som man mår dåligt utan. Det är en känsla man får inom
sig att den här, den här personen den trivs jag verkligen med.
Man blir glad tillsammans med personen helt enkelt!
Kärlek kan självklart betraktas på olika sätt, som till en bästa vän,
mamma, pappa eller pojk-/flickvän.
Men hur känns kärlek till dessa personer? Är den olika?

Hur känns kärlek för mig?
Kärlek är en storkrets, kärlek är någonting som finns i varje människas
liv. Alla känner kärlek någon gång! En familjemedlem som vän.
Kärlek för mig är till en person som man trivs med, en person man inte vill
leva utan. Det handlar inte heller om att inte vilja leva utan, utan det
handlar om att inte kunna leva utan!

Finns det en för alla?
Jag tror att det finns någon för alla, kanske inte en sambo som man kan
leva med. Men det handlar inte om att älska en person på det sättet.
Det handlar om att känna sig älskad, för den man är!
Att helt enkelt bara kunna vara med en person utan att behöva anstränga
sig och hitta på en massa saker. Det finns en sån person för alla, en
person som gör det där lilla extra i ens liv.

Tror jag på ödet?
Jag tror på ödet, att det som händer var meningen att hända.
Men samtidigt så tror jag att vi påverkar det som händer.
Visst låter det som en delad åsikt? Det tycker iaf jag att det gör.
Jag tror t.ex. att det fanns en anledning till varför just jag föddes
och inte någon annan, men samtidigt så tror jag att vi själv påverkar
saker som händer i vårat liv. Likså som att de faktiskt redan var
meningen att det skulle hända!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag tror att alla har en själsfrände, nån som man delar livet med!

2010-08-27 @ 22:19:11
Postat av: Lovisa

sv: Aw, tack sötnos :) Varför har du gjort ny blogg? :o Saknade dig ett tag där haha, skönt att du är tillbaka!



Jag håller med dig totalt här, och jag tror att allt som händer, händer för en anledning och folk som är menade att vara tillsammans kommer att bli tillsammans. Och även att vissa saker är menade att hända, bara att vi kan påverka det själva! :)

2010-08-27 @ 22:58:17
URL: http://lovisasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0